betöltés folyamatban...

Blog

9.hét maradj otthon

2020.05.17. - 16:57

Legyen inspiráció Colt Clark családi zenélése ;) No de hogyan lehet idáig eljutni? Lassan, türelmesem, tudatosan: a gyerek mindig életkori sajátosságának megfelelő zenét hallgasson, játsszon, amikben könnyedén tud előre haladni. Így 6-10 évesen már bandába is állhatnak :D (62.nap)

 

57.nap, hétfő (#57napmaradjotthon): 8 heti játéktáram ajánlója itt a blogomban érhető el, vagy kattints ide :)

 

58.nap, kedd (#58napmaradjotthon): Az elmúlt hetekben megosztott videóknak köszönhetően megnövekedett a FB oldalam kedveléseinek száma (VBT Zeneovi). Ezért úgy gondoltam, bemutatkozom ismét röviden és tömören:
A karanténos idő beállta óta az én foglalkozásaim is szünetelnek, így most a virtuális térben nyitogatom a szárnyaim. Ennek köszönhetően meg is gyarapodtak a feltöltött tartalmaim, videófeltöltéseim, valamint oldalkövetőim.

MIVEL IS FOGLALKOZOM?
1) Furulyatanár vagyok a győri zeneiskolában, de kislányaim születése óta itthon/-ról foglalatoskodok. Magánórák keretében segítek óvónőképzős hallgatóknak, furulyát tanuló gyerekeknek, versenyre felkészülőknek illetve furulyaversenyek zsűrijében veszek részt.

2) Zenebölcsis foglalkozások: (normál esetben) két állandó foglalkozást tartok Győrzámolyon és egyet Győrben.

3) Zeneovi: (szintén normál helyzetben) heti rendszerességgel tartok foglalkozásokat a győrzámolyi óvodában, egy győri óvodában, valamint Győrben egy állandó helyszínemen.

4) Előadásokat tartok szülőknek valamint óvodapedagógusoknak zenei témában

5) Interaktív foglalkozások tartása óvodai csoportoknak

CÉLOM, MISSZIÓM:
- a zenéhez való kapcsolódás kisgyermekkorban kezdődjön meg, mely szülő és gyermek számára is öröm legyen; zene-és mozgásterápiás szemlélettel
- a zenetanulás gyakorlata legyen módszerekben gazdag
- a zenetanulás szemlélete legyen kreatív és közérthető
- a furulyával kapcsolatos tévhitek eloszlatása
- az óvodai énekfoglalkozások segítése:
> hangszerhasználat
> minőségi zenehallhatás
> zenei sajátosságok kreatív módszerekkel való megvalósítása
> énekdalok "feldolgozása"
> klasszikus zenehallgatás módszerei óvodás korosztállyal
- népi játékdalok őrzése, játszása
- klasszikus és modern zeneajánlók, melyek valami érdekességet hordoznak
- a zene fejlesztő ereje mozgásra, koncentrációra, kognitív képességekre, szociális készségekre

HISZEK A ZENE SOKOLDALÚSÁGÁBAN!
Ezt szeretném még tanulni, tanulmányozni, gyakorolni, tapasztalni, átadni.
Ezért mondom és írom többször is, hogy kérdezzetek bátran, mert látom, hogy sokaknak csak egy "készségtárgy" az ének-zene, a furulya pedig a legegyszerűbb hangszer.
És bizony élménnyé kell tenni a kisgyermek számára a zenét már első éveiben, hogy iskolásként is élvezze, a későbbikben pedig felismerje a mai zenében megbújó értékeket.

Nagyon örülök, hogy itt vagytok, követtek! Örömmel veszem, ha bizalmat adtok és segíthetek, illetve ha másokkal is megosztjátok oldalamat, tartalmaimat.
Honlapomon szakmaibb bemutatkozásom található meg.
Képeket és videókat pedig a galériában találhattok, nézzetek be oda is. :)

 

59.nap, szerda (#59napmaradjotthon): "Jár a malom" kezdetű népi mondókát korábban már mutattam a 4.karanténnapon (#4napmaradjotthon), de mintából, példából, módszerekből sohasem lehet elég :)

- egyszerű mondóka

- sokféleképpen játszható a legkisebbektől az iskolásig

Nézzétek, játsszátok az Így tedd rá előadásában: Jár a malom...

 

60.nap, csütörtök, (#60napmaradjotthon): Napi témánk a "ZENE ÉS MOZGÁS"
Szakdolgozatomból írtam át egy részletet blogba, ami a zene és mozgás szoros kapcsolatáról szól.
Fontosnak tartom, hogy mindig tudjuk mit miért csinálunk, milyen mozgással milyen készségre hatunk.

Mert MÍG KÍVÜLRŐL "CSAK" JÁTSZUNK és szórakozunk, ADDIG BELÜLRŐL TUDATOS FEJLESZTÉS és irányítás folyik.

Címszavakban a tartalomról:
- népi játék fontossága
- nagymozgások
- gesztusok
- térformák jelentősége
- gyermektánc

61.nap, péntek (#61napmaradjotthon): PÁROS TAPS 2.0 az "Elvesztettem zsebkendőmet" kezdetű gyerekdallal

Ennek a videónak van egy első szintje, ahol a daltanítást mutatjuk be, és a tapsmozdulatokat lépésről lépésre gyakoroljuk be: kattints ide a megtekintéshez

A videó 2. részét nagycsoportosoknak ajánlom, illetve azoknak, akiknek az első már jól megy.
A gyerekdalt ugyanúgy felépítjük, mint az 1. videóban, de kiegészítjük még 2 másik mozdulatsorral.

ISMÉTLÉS:
1) mérő ütése combon
2) taps + össze
3) taps, jobb kéz + taps, bal kéz + taps, össze

TOVÁBBIAK:
4) taps, jobb kéz + taps, bal kéz + taps, össze + váll, com:
A vállunkra keresztmozdulattal fogunk rá, majd után a combunkra csapunk: jobb kézzel a jobb combra, bal kézzel a bal combra. Ismételjük át legalább háromszor csak a 3.) és 4.) pontokat összefogva, hagyjunk rá időt. Ezután még mindig csak a mozgást mondva tapsoljunk (taps, jobb kéz, taps, bal kéz, taps, össze, váll, comb). Memóriajátéknak is kiváló ;) Így mondva is játsszuk át LASSAN kétszer. Ha már a felnőttnek magabiztosan megy a mozdulatsor, következhet az ének.
Fontos, hogy érezze a gyermek a felnőtt irányítását. Baki esetén is menjünk tovább. Ez a mi videónkban is előfordul. Nincs ezzel semmi baj, nyilván ha jó sokszor játsszuk, csiszolódni fog.
HISZEM, hogy hibázni szabad. Miért?! A hibákon túl kell lépni az adott szituációban, de a végén térjünk vissza rá, beszéljük át mi volt a gond, gyakoroljuk át. Majd mehet ismét elölről.

5) Krokodil taps:
a) a felnőtt vízszintesen tartja a kezét, a gyermek függőlegesen. Felváltva tapsoljuk a mérőt, így nem akadunk össze. Fontos, hogy előtte jelezzük a tempót valamilyen beszámolással (videóban: rajt-ta)

b) fordítva is játsszuk el: a gyermek tartsa vízszintesen a kezét, a felnőtt pedig függőlegesen. Így is mérőzzünk először kicsit dal nélkül. Majd beszámolás után következhet a dal is.

Jó játékot!!! :)

 

62.nap, szombat (#62napmaradjotthon): Egy ismerősöm megosztásában bukkantam Colt Clak családi zenélésre, és sorozatukra. No de ma szombat van , amikor is terveim szerint zenés meseajánlókat szoktam posztolni. De helyette inkább ezt mutatom nektek és a gyerekeknek! Zseniálisak! :D

- ÉLVEZIK
- SZÓRAKOZNAK
- ZENÉLNEK

Megjegyzés: Nyilván ezek a gyerekek a zenébe nőttek bele, de az alapokat mindenki meg tudja otthon teremteni! Pontosan ezekre szeretném felhívni a figyelmet: a gyerek életkori sajátosságának megfelelő zenét hallgasson, játsszon, amikben könnyedén tud előre haladni. És akkor 6-10 évesen ide is el lehet jutni! ;)

63.nap, vasárnap (#63napmaradjotthon): vasárnap délután ismét egy online koncert adott Gryllus Vilmos. A linkre kattintva meghallgathatjátok ismét ;)

 

Jó játékot!!!

Tündi