betöltés folyamatban...

Blog

8. hét maradj otthon

2020.05.11. - 07:25

Célom, hogy az énektanulás élvezetes legyen, és az énekóra hallatán ne essenek kétségbe a gyerekek.

Az elmúlt hét legnagyobb izgalma, hogy példaképünkkel, Gryllus Vilmossal fel tudtam venni a kapcsolatot. De volt a héten ismét 2 új videómegosztásom, melyek youtube-on elérhetőek, oszthatóak. Valamint bátorítalak benneteket, hogy írjatok ha valami ének-zenével vagy furulyával kapcsolatos kérdéseitek, nehézségeitek vannak. Szívesen segítek (ellenszolgáltatás nélkül)!

8. hét zenei játéktára:

50.nap, hétfő (#50napmaradjotthon):  „Ne azért hallgassunk mai zenét mert MENŐ, hanem mert tudjuk ÉRTELMEZNI benne a zenei sajátosságokat.” VBT Zeneovi
A 7.hét összefoglalójában poharaztunk, tálaztunk és popslágert hallgattunk. Az összegzést eléritek a honlapom blogjában (www.vbtzeneovi.hu/blog), illetve napi részletes lebontásban a FB oldalamon (VBT Zeneovi)

 

51.nap, kedd (#51napmaradjotthon): Kedves Szülő, Kolléga, Oldallátogató! Segítségemet szeretném felajánlani ének-zenét és furulyát érintő kérdésekben. Nincsen értelmetlen kérdés, tegyétek fel bátran!!! Szeretném én is tudni és látni, mi az amivel segítséget nyújtatnék a nagyobb korosztálynak. Hogyan támogathatnám az énektanítást a módszereimmel?!

De kérdezhetnek KISGYERMEKES SZÜLŐK is bármivel kapcsolatban:
- kérhettek dalajánlást
- milyen videót látnátok szívesen tőlünk Youtube-on
- kérdezzetek hangszerkezdéssel és
- zeneiskolával kapcsolatban
- zenei fejlesztésről, tehetségről
- bármiről, ami foglalkoztat benneteket

Célom, hogy az énektanulás élvezetes legyen, és az énekóra hallatán ne essenek kétségbe a gyerekek.

 

52.nap, szerda (#52napmaradjotthon): ez egy igazi csodanap volt számomra. Ezen a napon ünnepeltem a születésnapomat, ami alkalmából egy családi videót akartam megosztani Veletek. Ez viszont egy Gryllus dal volt, amihez az engedélyt magától a szerzőtől, Gryllus Vilmostól kértem. És kaptam, válaszolt, és a szívem a torkomban dobogott! Így a kézmosó dalát felénekeltük és közzé is tettem Youtube csatornámon.
Nézzétek, hallgassátok szeretettel! Kézmosó dal (Gryllus Vilmos) - VBT Zeneovi

Amikor megosztok valamit, mindig elgondolkozom, hogy milyen szerencsés is vagyok, hogy ennyi támogatást kapok. Ezért szeretném köszönetemet is kifejezni mindenkinek, és felszínre hozni, hogy kik is az én mozgatórugóim!

HÁLÁS VAGYOK:
- hogy családommal együtt zenélhetek
- szüleim támogatásának
- hogy anyósom támogat az eszközeim megvalósításában
- hogy a nagyszülők bármikor készek a távolból is eljönni a gyerekekre vigyázni. Nélkülük a szakképzést sem tudtam volna elvégezni
- hogy férjem a megnagyobb támogatóm és kritikusom
- hogy a barátaim bármikor meghallgatják a nehézségeimet is
- a gyerekeimnek, hogy folyamatosan motiválnak
- a szülőknek, hogy a foglalkozásokon bizalmat adnak nekem.
KÖSZÖNÖM!!!!!

 

53.nap, csütörtök (#53napmaradjotthon): kis közvéleménykutatást írtam ki, hogy milyen tartalomnak örülnétek a Youtube-on: zeneovis, zenebölcsis, vagy mindegyik legyen. Írjatok kérlek erről nekem véleményt e-mailen, vagy messengeren, vagy az adott posztnál hozzászólásban. Majd keressetek rá Youtube csatornámra: VBT Zeneovi – Vargáné Bella Tünde

 

54.nap, péntek (#54napmaradjotthon): PÁROS TAPS ovisoknak – 1.felvonás, kezdő mozdulatok

Készítettünk ismét egy módszertani videót, melyben ismét mérőzünk, talán ezt alkalmazzuk a hétköznapokban is legtöbbször: a tapsot

ELVESZTETTEM ZSEBKENDŐMET
A gyerekdal dallamát és szövegét először megtanuljuk, miközben a combunkon mérőzünk. A mérő az egyenletes lüktetés, ami jelen esetben a "tá", azaz a negyed érték.

Majd kezdődhet a közös játék:
1) MÉRŐZÉS: a mérőt üthetjük a combunkon, tapsolhatjuk, dobolhatjuk fakanállal a kanapén, kopoghatjuk ceruzával az asztalon… Mindegy csak legyen érdekes a gyermek számára!! ;)

2) TAPS + ÖSSZE: először tapsoljunk a saját tenyerünkbe, majd a következő mérőre a párunkkal tapsoljunk össze.

3) [TAPS + JOBB KÉZ] + [TAPS + BAL KÉZ] + [TAPS + ÖSSZE]: A keresztmozgással folytatjuk, ahol figyelni kell a helyes összetapsolásra is. Kezdetben csak a tapsot gyakoroljuk, mondjuk nyugodtan hangosan a cselekvést. Ha ez megy azután énekeljük hozzá a dalt.

MIÉRT FONTOS MINDEZ?!
- az egyenletes mérő ütése fejleszti a koncentrációt
- a keresztmozgás oldja a testközépvonali gátat

4) következő videómban - jövő héten, 9. héten - folytatjuk a tapsolást 6 éves kislányommal, ahol még egy mozdulatsorral fogjuk kiegészíteni, illetve tempóban is gyorsulni fogunk ;)

A Youtube videók természetesen mindig elérhetőek lesznek, bármikor visszanézhetőek, oszthatóak (forrásmegjelöléssel).
Ha tetszett a videó nagyon örülnék a visszajelzésnek: kattints a like gombra, és iratkozz fel, hogy értesítést kapj a következő feltöltésről. Köszönöm!

 

55.nap, szombat (#55napmaradjotthon): Zenés meseajánló!

Hogyan hallgassanak a gyerekek klasszikus zenét úgy, hogy számukra is érthető és élvezetes legyen? Például így: Vivaldi: Négy évszak, Tavasz tétele

 

56.nap, vasárnap (#56napmaradjotthon): A legszebb altatót szeretném megosztani Veletek. Legalábbis rám egészen különösen hatnak ezek a harmóniák. És ott van még a szövege, Malek Andi csengő énekhangja, na és a hangszerelés... Elképesztően jól kiegészítik egymást!
Hallgassátok csak: Malek Andrea – Ringató

 

Jó játékot!

Tündi