6. hete írok kisgyermekes szülőknek zenés játékokat és ajánlókat.
Kövessetek Youtube-on is, ahol kislányaimmal készített videókon mutatunk be különböző módszerekkel zenei játékokat: VBT Zeneovi - Vargáné Bella Tünde
36. nap, hétfő (#36napmaradjotthon): Gryllus Vilmos otthoni koncertje a hét első ajánlója. Foglalkozásaimon is gyakran előhúzok 1-1 Gryllus dalt. Mert dallamviláguk magával ragadóak, prozódiailag zseniálisak, zeneileg profik, sok daluk feldolgozható gyerekekkel is! Erre hozok példákat is majd ;) Kövess a Youtube-on!
37.nap, kedd (#37napmaradjotthon): Kislányommal "poharazunk", vagyis poharakkal ütjük a mérőt, de nem akárhogy, mérőütésre találtunk ki különböző mozdulatokat. Nézzétek meg itt: Hold, hold, fényes lánc
38.nap, szerda (#38napmaradjotthon): A "Rakétás" mondóká játszhatjuk egészen pici babákkal, de óvodásokkal is. Nézzük, hogyan:
Sarkady Sándor: Rakéta
Beszállni! Dirr-durr!
Rakéta indul!
Figyeld a Holdat -
Felérünk holnap!
* JÁTÉK *
1) Ültessük ölünkbe a gyermeket. A verset mondva a térdünkön fel-le döcögtessük. Halkan és lassan kezdjünk, majd gyorsuljunk és hangosodjunk fel. A végén pedig emeljük magasba a gyermeket - KILÖVÉÉÉS!!!!!!
2) Hasonlóan az előzőhöz, csak most jobbra-balra döntögessük a gyermeket
3) Fürdőkádba is "kilőhetjük" a nagyobbakat: enyhén rázogatva, végül egy nagy ugrással kerülnek a kádba (lehet csak mi vagyunk ilyen elvetemültek, de a gyerekek élvezik és kérik :D
4) Sőt a hinta meglökése is hasonlóan zajlik nálunk: rázogatás után nagyra lódítom őket
5) WC gurigából készíthettek egy klassz kis rakétát is
MIT FEJLESZT?
- Egyensúlyérzéket
- Humort
39.nap, csütörtök (#39napmaradjotthon): Hogyan szól furulyákkal Micky egér és zenekara?! Nagyon mókás, elég jól beindul a zene ;) Nézzétek meg egy brazil zenészkolléga összeállítását. Hallható furulyák: szopranínó, szoprán, alt, tenor, basszus.
Ilyet kell oktatni! De nem?! Furulyatanárként én is mindig keresem a hasonlóan vidám, egyedi, magávalragadó, karakteres darabokat. Egyéni tanítványaim és kamaracsoportjaim is könnyebben azonosultak ezekhez. Tanárként az első versenyt is jazz művel nyertük, a zsűri külön örült a kortárs darabválasztásnak.
Szeretem a zene sokszínűségét, humorát, a benne rejlő lehetőségeket!!! Vigyük közel a zenét a gyerekekhez! Merjünk a módszerekben változatosak és rugalmasak lenni!
40.nap, péntek (#40napmaradjotthon): HANGSZEREK KÉSZÍTÉSE
A héten több hangszert is bütyködtünk itthon:
1) DOB: befőttesüveg tetejére lufit húztunk. Minél feszesebb, annál magasabban szól ;)
Természetesen az üvegeket is lehet díszíteni. A miénk itt még minimál stílust képvisel (azóta már inkább barokkos túlzással lett körberagasztva :) )
2) GITÁR vagy UKULELE: befőttesüveg, gumik, spatula. Ragasztópisztollyal ráerősítettem őket. A díszítést szabadon a gyerekekre bíztam: a matrica nyert.
3) CSÖRGŐ: mindegyik kindertojásbelsőkbe más - más magot raktunk, hogy különbözőképpen zörögjenek
41.nap, szombat (#41napmaradjotthon): MESE a hangosról és halkról egy 1.5 perces animációban
Egy állatokból álló zenekar mutatja be, hogy mit jelent a zenében a FORTE (jelentése: hangos) és PIANO (ejtsd: piánó, jelentése: halk)
De szerepel benne még a:
ff= fortissimo=nagyon hangos
pp= pianissimo=nagyon halk
< = crescendo=hangosodik
Az ovisok bizonyára már játszottak az óvónénikkel hangos és halk játékot.
Énekeljétek el kedvenc dalotokat hangosan, mintha oroszlánok lennétek, majd utána halkan, mintha kisegerek lennétek.
42.nap, vasárnap (#42napmaradjotthon): összefoglaló
Szeretettel:
Tündi