betöltés folyamatban...

Blog

6. hét Maradj otthon

2020.04.27. - 07:37

Merjünk a módszerekben változatosak és rugalmasak lenni!

6. hete írok kisgyermekes szülőknek zenés játékokat és ajánlókat. 
Kövessetek Youtube-on is, ahol kislányaimmal készített videókon mutatunk be különböző módszerekkel zenei játékokat: VBT Zeneovi - Vargáné Bella Tünde

 

36. nap, hétfő (#36napmaradjotthon): Gryllus Vilmos otthoni koncertje a hét első ajánlója. Foglalkozásaimon is gyakran előhúzok 1-1 Gryllus dalt. Mert dallamviláguk magával ragadóak, prozódiailag zseniálisak, zeneileg profik, sok daluk feldolgozható gyerekekkel is! Erre hozok példákat is majd ;) Kövess a Youtube-on!

 

37.nap, kedd (#37napmaradjotthon): Kislányommal "poharazunk", vagyis poharakkal ütjük a mérőt, de nem akárhogy, mérőütésre találtunk ki különböző mozdulatokat. Nézzétek meg itt: Hold, hold, fényes lánc

 

38.nap, szerda (#38napmaradjotthon): A "Rakétás" mondóká játszhatjuk egészen pici babákkal, de óvodásokkal is. Nézzük, hogyan:
Sarkady Sándor: Rakéta
     Beszállni! Dirr-durr!
     Rakéta indul!
     Figyeld a Holdat -
     Felérünk holnap!

* JÁTÉK *
1) Ültessük ölünkbe a gyermeket. A verset mondva a térdünkön fel-le döcögtessük. Halkan és lassan kezdjünk, majd gyorsuljunk és hangosodjunk fel. A végén pedig emeljük magasba a gyermeket - KILÖVÉÉÉS!!!!!!

2) Hasonlóan az előzőhöz, csak most jobbra-balra döntögessük a gyermeket

3) Fürdőkádba is "kilőhetjük" a nagyobbakat: enyhén rázogatva, végül egy nagy ugrással kerülnek a kádba (lehet csak mi vagyunk ilyen elvetemültek, de a gyerekek élvezik és kérik :D

4) Sőt a hinta meglökése is hasonlóan zajlik nálunk: rázogatás után nagyra lódítom őket

5) WC gurigából készíthettek egy klassz kis rakétát is

MIT FEJLESZT?
- Egyensúlyérzéket
- Humort

39.nap, csütörtök (#39napmaradjotthon): Hogyan szól furulyákkal Micky egér és zenekara?! Nagyon mókás, elég jól beindul a zene ;) Nézzétek meg egy brazil zenészkolléga összeállítását. Hallható furulyák: szopranínó, szoprán, alt, tenor, basszus.
Ilyet kell oktatni! De nem?! Furulyatanárként én is mindig keresem a hasonlóan vidám, egyedi, magávalragadó, karakteres darabokat. Egyéni tanítványaim és kamaracsoportjaim is könnyebben azonosultak ezekhez. Tanárként az első versenyt is jazz művel nyertük, a zsűri külön örült a kortárs darabválasztásnak.

Szeretem a zene sokszínűségét, humorát, a benne rejlő lehetőségeket!!! Vigyük közel a zenét a gyerekekhez! Merjünk a módszerekben változatosak és rugalmasak lenni!

40.nap, péntek (#40napmaradjotthon): HANGSZEREK KÉSZÍTÉSE
A héten több hangszert is bütyködtünk itthon:
1) DOB: befőttesüveg tetejére lufit húztunk. Minél feszesebb, annál magasabban szól ;)
Természetesen az üvegeket is lehet díszíteni. A miénk itt még minimál stílust képvisel (azóta már inkább barokkos túlzással lett körberagasztva :) )

2) GITÁR vagy UKULELE: befőttesüveg, gumik, spatula. Ragasztópisztollyal ráerősítettem őket. A díszítést szabadon a gyerekekre bíztam: a matrica nyert.

3) CSÖRGŐ: mindegyik kindertojásbelsőkbe más - más magot raktunk, hogy különbözőképpen zörögjenek

 

41.nap, szombat (#41napmaradjotthon): MESE a hangosról és halkról  egy 1.5 perces animációban

Egy állatokból álló zenekar mutatja be, hogy mit jelent a zenében a FORTE (jelentése: hangos) és PIANO (ejtsd: piánó, jelentése: halk)

De szerepel benne még a:
ff= fortissimo=nagyon hangos
pp= pianissimo=nagyon halk
< = crescendo=hangosodik

Az ovisok bizonyára már játszottak az óvónénikkel hangos és halk játékot.
Énekeljétek el kedvenc dalotokat hangosan, mintha oroszlánok lennétek, majd utána halkan, mintha kisegerek lennétek.

42.nap, vasárnap (#42napmaradjotthon): összefoglaló

 

Szeretettel:

Tündi